Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.

Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.

Sunt de acord

Meniu
Monitorul Oficial Local
Formulare
Accesibilitate
Contact

Serviciul situatii de urgenta - atributii de baza

Departamentul "Serviciul Situatii de urgenta" isi desfasoara activitatea in sediul Primariei Comunei Dolheşti. Acesta este subordonat directorului Directiei de Administrare si Primarului Comunei Dolheşti. Misiunea si scopul compartimentului de munca: 1. Serviciul Situatii de urgenta are ca misiune de baza: 1. Preintampinarea, reducerea si eliminarea riscurilor de producere a situatiilor de urgenta si a consecintelor acestora; 2. Scopul activitatii il reprezinta protectia populatiei, mediului si a bunurilor si valorilor; 3. Misiunea si scopul se indeplinesc prin activitatea de prevenire; 4. Formele activitatii de prevenire sunt: controlul, verificarea si informarea preventiva a populatiei. Atributiile compartimentului de munca: 1. Asigurarea respectarii prevederilor actelor normative si ale celorlalte reglementari privind apararea impotriva incendiilor si prevenirea situatiilor de urgenta; 2. Identificarea, evaluarea si analizarea pericolelor potentiale, prin aprecierea posibilitatilor de aparitie a lor si a consecintelor acestora asupra vietii oamenilor, mediului si bunurilor materiale; 3. Informarea oportuna a factorilor de decizie privind identificarea potentialilor factori de risc ce pot genera situatii de urgenta; 4. Constientizarea riscurilor prin schimbul reciproc de informatii dintre personalul care executa controlul de prevenire, factorii de decizie, personalul angajat si alte persoane interesate sau implicate; 5. Informarea populatiei si a salariatiilor privind pericolele potentiale, precum si modul de comportare in situatii de urgenta; 6. Identificarea si gestionarea tipurilor de riscuri generatoare de situatii de urgenta pe teritoriul administrativ al Comunei Dolheşti; 7. Culegerea, prelucrarea, stocarea, studierea si analizarea datelor si informatiilor referitoare la situatiile de urgenta; 8. Informarea si pregatirea prevenitiva a populatiei cu privire la pericolele la care este expusa, masurile de autoprotectie ce trebuie indeplinite, mijloacele (resursele) de protectie puse la dispozitie, obligatiile ce ii revin si modul de actiune pe timpul situatiei de urgenta; 9. Instiintarea autoritatilor publice si locale privind potentiala aparitie a unor situatii de urgenta, precum si monitorizarea si participarea la gestionarea acestora; 10. Identificarea masurilor pentru protectia populatiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale si artistice, precum si a mediului impotriva efectelor situatiilor de urgenta; 11. Participarea la limitarea si inlaturarea efectelor situatiilor de urgenta. Responsabilitati: 1. S.S.U. asigura punerea in practica a dispozitiilor primarului privind actiunile specifice prevenirii situatiilor de urgenta, avand la baza investirea personalului in calitate de inspectori de specialitate, cu exercitiul autoritatii publice; 2. La nivelul S.S.U. se intocmeste Planul de analiza si acoperire a riscurilor de pe teritoriul Comunei Dolheşti supus spre aprobare Consiliului local. Se actualizeaza anual; 3. Din analiza factorilor de risc identificati, conform concluziilor ce rezulta, se intocmesc Graficul de control si Graficul de informare publica avand la baza Programul de masuri in vederea acordarii asistentei pentru prevenirea situatiilor de urgenta la gospodariile populatiei, asociatii de proprietari evidentei operatorilor economici din subordinea Consiliului local si institutiile publice din sectorul de competenta; 4. Programul de masuri este intocmit de catre seful S.S.U. sub forma grafica, desfasurat pe un an calendaristic, aprobat de primar. Pe baza lui se desfasoara activitatile de control, verificare si informare preventiva a populatiei; 5. In urma acestor activitati, analizandu-se concluziile, se propun primarului masurile legale ce se impun pentru prevenirea aparitiei unor noi factori de risc sau situatii de urgenta; 6. Pe timpul monitorizarii si gestionarii situatiilor de urgenta, personalul S.S.U. face parte din Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta (seful serviciului) si din Centrul Operativ cu activitate temporara la nivelul Comunei Dolheşti (inspectorii si personalul contractual), desfasurand activitati specifice de sprijin, informare si coordonare; 7. S.S.U. asigura indeplinirea ordinelor si dispozitiilor pe linie de specialitate transmise de Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta pe baza rezolutiilor presedintelui Comitetului Local, respectiv primarul Comunei Dolheşti.